Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL tarjoaa monipuolista toimintaa ja valvoo etujasi.

EKL:n Keski-Suomen piirin paikallisten yhdistysten luettelon näet täältä, klikkaa ja löydät lähinnä kotiasi olevan yhdistyksen kotisivut!

Eläkkeensaajien Keskusliitto jäsenyhdistyksineen on aktiivisten, elämänsä parasta aikaa elävien eläkkeensaajien järjestö.

Jäsenyhdistyksissä ympäri maan harrastamme liikuntaa ja kulttuuria, opiskelemme ja vaikutamme  niin yhteiskuntaan kuin oman ja ystäviemme elämänlaatuun. Jokainen on tervetullut mukaan!

Lomapalveluja jäsenille tarjoaa Rajaniemen lomakeskus Pirkanmaalla Virroilla, kauniin Siekkisjärven rannalla.

Eläkkeensaaja-lehti kertoo, mitä eläkeläisen arjessa ja liitossa tapahtuu. Pääset myös lukemaan kiinnostavia henkilö- ja ajankohtaisartikkeleita.

Poimintoja syistä tulla ja olla mukana EKL-yhdistysten toiminnassa:

Ikäihmisten yksinäisyys kasvava ongelma.

Sosiaalinen verkko ja aktiivinen elämä ylläpitävät toimintakykyä ja elämäniloa.

Elämänmuutos eläköityessä – mitä työelämän jälkeen?

Yhteiskunnallinen ulottuvuus – edunvalvonta ja vaikuttaminen kuuluvat myös eläkkeensaajille.

Toiminnan ytimessä on rohkaista ja aktivoida ihmisiä elämään mielekästä ja täyttä elämää iästä riippumatta.

Tietoa uusille liittyneille jäsenille tarjottavista liittymä eduista löydät täältä !

TÄYTTÄ ELÄMÄÄ HYVÄSSÄ SEURASSA - EKL ry

Pirkko Lahden elämänohjeet pelkistettynä:

1. Nuku riittävästi. Mieli tarvitsee enemmän unta kuin keho. Unessa aivot lepäävät ja alitajunta työstää vaikeaksi koettuja asioita, mutta myös hyviä asioita. Jokainen uni on viesti itselle, myös painajainen.

2. Syö hyvillä mielin. Älä syyllisty kaloreista. Nauti hyvästä ruoasta ja syömisestä! Syöminen on symbolisesti elämän jatkamista.

3. Tee itsellesi päivärytmi. Työssä ollessa päivärytmi onkin itsestään selvästi olemassa. Päivärytmi myös kantaa vaikeiden tilanteiden yli.

4. Liiku itsellesi terveyttä. Kävely ja juokseminen ovat psyyken hoidon kannalta parhaita liikuntalajeja. Kävellessä ajatukset kirkastuvat, paha olo haihtuu ja ahdistuskin katoaa tai lientyy.

5. Muista tuki-ihmisiäsi! Huolehdi heistä.

Pidä mielessä!

Jokaisessa päivässä on taatusti jokin onnen hetki, kaunis hymy, iloinen tervehdys tai lapsen ilo.       Etsi se!